Moje Pieniny

Moje Pieniny

sobota, 12 marca 2016

12. marca 1931

Data urodzin ks. prof. Tischnera. Nie mogłem dzisiaj nie myśleć o Nim. Nawet przeszedłem się szlakiem Jego Krakowa. ( wchodzą mi w krew wieczorne tułaczki po Krakozji, i coraz bardziej mnie to zadziwia, dostaję takie same ulotki, do tych samych miejsc, a jedna dziewczyna u wylotu Grodzkiej, za każdym razem gdy tam przechodzę usilnie namawia mnie na klub go go, ja tak wyglądam, że chadzam albo mam ochotę ????!!!! przecież tam przechodzą całe watahy mężczyzn ). Ale wracając po Grodzkiej do ks. Tischnera. Oto dwa cytaty, które w jakimś skrócie doskonale Go nakreślają :
" Zapytałem kiedyś gazdę, trochę rezolutnie, co to nicość według niego. Myślał, myślał, wreszcie gada : Nicość to jest wtedy, kiedy flaszka jest jedna a nas czterech... "

" NA końcu naszego rozumienia świata, rozumienia dramatów ludzkich, a także własnego dramatu, patrzysz na samego siebie, widzisz, coś przeżył, coś przecierpiał, ile rzeczy przegrałeś, widzisz to wszystko, coś wygrał i nagle - może pod koniec życia - oświeca cię ta świadomość, że "dobre było". (...) Powtarzasz słowa Boga, mówisz " dobre było". Może właśnie o to naprawdę chodzi, może jesteśmy na tym świecie po to, żeby na końcu powtórzyć najpiękniejsze słowa, jakie Pan Bóg wypowiedział w dniu naszego stworzenia: " Dobre było:. I niech tak zostanie. "


       Miłość nas zrozumie.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz