Moje Pieniny

Moje Pieniny

czwartek, 19 lutego 2015

Mały egzamin z anatomii

1. dzień postu.
50 dzień roku w kalendarzu gregoriańskim. Imieniny - Arnolda, Konrada - wszystkiego cudownego!
W Nepalu dzień Demokracji.


  Byłem dzisiaj biegać, wybieram się na basen. Praca u podstaw rozpoczęta. Śmigam właśnie na egzamin z deontologii, nic nie umiem, mam blade pojęcie, ale może jak się pospieszę to nabierze co nie co rumieńców. Polecam na dzisiaj wiersz Anna Świrszczyńskiej :

 " CO TO JEST SZYSZYNKA
 
   Leżysz uśpiony,
   gorący jak mała ciepłownia.
   Poruszają się płuca, trawią jelita,
   gruczoły pracują gorliwie,
   z biochemicznych procesów snu
   wyrasta
   roślinność sennego marzenia.
 
   Czy należysz do mnie?
   Ja sama
   nie należę do siebie.
 
   Dotykam twojej skóry,
   poruszają się we mnie płuca,
   trawią jelita,
   ciało spełnia swoją pracę,
   którą znam bardzo mało.
   O czynności szyszynki wiem tak niewiele.
   Cóż mnie właściwie łączy
   z moim ciałem.
 
   Dotykam twojej skóry i mojej skóry,
   nie ma mnie w tobie
   i nie ma mnie we mnie.
   Jak zimno.
 
   Bezdomna patrzę drżąc
   na dwa nasze ciała
   ciepłe i spokojne.   "




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz